Deception Add 050324 Karmøygeddon 24

Tons Of Endring

av yngve

Helloween  Tons 18 Jørgen FreimAlle fikk med seg nyheten som slo ned i metal- og hardrockmiljøet for kort tid siden; flyttingen fra Halden til Oslo. Vi så mange skeptikere, en del misfornøyde og noen som ønsket det hele velkomment. Alt dette er jo en naturlig reaksjon når noe av dette kaliberet skjer, og når ting roer seg, og folk få diskutert litt, ser vi konturene av en norsk gigant innen festivalbransjen. Jeg måtte jo selvsagt gå steget utover å bare ta del i debatter på nettet, og fisket inn Jarle, som var så kul at han tok seg tid til å henge seg på i en travel hverdag.

Bilde: Helloween@TOR 2018, fotograf: Jørgen Freim

Tons Of Rock@Facebook

Først, FOR en nyhet å slippe, hvordan var magefølelsen når du/dere trykket på send og begynte spredningen?

"Me var sjølvsagt litt spente, men først og fremst veldig glad og gira på å kunne gå ut med denne store nyheita."

Fra Facebookgruppen til Tons ser man at det er svært mange som tok dette negativt. Det vil jeg tro dere allerede har skummet gjennom, og jeg vil tro at dere forventet noe slikt rundt avsløringen. Dette har garantert allerede vært et tema på møtene til festivalledelsen, som et scenario, hvordan tror du dette utarter seg? Ser dere for dere at dette er glemt og akseptert etter at bookingen begynner å dryppe navn, og når dere får bevist hva dere har av visjon på Ekeberg til neste år?

"Har sjølvsagt stor forståing for at mange reagerer negativt umiddelbart. Svært mange har eit sterkt forhold til festivalen, og nyheita kom då litt som eit sjokk for mange. Det er mykje vemod og rare kjensler for oss som har bygde opp denne festivalen frå scratch og, vi har hatt mange gode stunder og gode minner frå Fredriksten. Nå får me jo og mange svært gode tilbakemeldingar også. Veldig mange som gledar seg til at festivalen kjem til Oslo. Det er mykje nytt og spennande, og me som jobbar med festivalen har ein enorm energi og entusiasme med endringa som no skjer."

 Dsc4522 Testament, Tons Of Rock 2015Bilde: Testament@TOR 2015, fotograf: Jørgen Freim

Det må jo være litt tung å se at mange folk ikke bifaller det dere har bestemt dere for, var dere noen gang i tvil rundt det å flytte? Og hvor lang tilbake i tid kom dette opp som et punkt på møtelisten?

"Når me starta festivalen hadde me ein 5 årsplan for festivalen. At den havna i Halden var litt tilfeldig, men var eit valg me 3 som starta festivalen gjorde etter å ha vurdert ei rekke lokasjonar i 2013. I løpet av desse 5 åra har mykje skjedd, og me har no komme til den konklusjonen at det er den beste løysninga for framtida til festivalen. Her er det svært mange faktorar som spelar inn."

Det er også mange som er svært fornøyd med at Tons Of Rock blir en byfestival i Oslo. Hva ser du på som det positive ved å flytte? Altså det som vil bli bedre enn at Halden fortsatt hadde huset festivalen?

"Det er jo klart at logistikk med overnatting og transport for tilreisande er mykje sterkare i Oslo. Ellers så er det sjølvsagt summen av mange faktorar det være seg samarbeidspartnarar, næringsliv, publikumsgrunnlag, artist tilgang, infrastruktur og logistikk som spelar inn for å drifte ein festival. Summen av desse tinga gjorde at me meinte at framtida for Tons of Rock ligg i Oslo. Fredriksten Festning er ein spektakulær arena å arrangere på, men den har og sine begrensingar og utfordringar. Mange band satte pris på området, men samstundes var det ein arena som til tider var krevjande både for oss som arrangør og for produksjonar."

Mange bruker argumentet at dere nå kan trekke inn større artister, som jeg vil tro kommer til å skje, kanskje ved hjalp av større aktører som Live Nation e.l. på laget. Men det skal jo sies at på festningen var det ganske så store navn, man får ikke større navn enn Black Sabbath for eksempel. Er det poenget i å fordele honorarer til så store band på flere solgte billetter som er litt av greia? For ser man bort fra disse headlinerne fungerte jo Tons veldig bra på Fredriksten.

"Der er ingen tvil om at dei store banda er avgjerande for å lykkast, for utan attraktive headlinera er det vanskeleg å trekk nok folk. Kampen om å få artistane er ein anna sak. Dette er ein ting som stadig hardnar til, og dette har ofte veldig lite med Norge å gjere. Norge er lite land, og ein geografisk utpost i routinga for artistar. Derfor er det jo svært viktig at me jobbar med internasjonale aktørar og kan tilpasse oss ting som skjer på den internasjonale marknaden. Vi har for eksempel svært gode relasjonar til festivalar som Copenhell, Wacken, Summer Breeze, Roskilde, Leayndes Del Rock for å nemne nokon. 

Å jobbe med utanlandske aktørar er svært viktig, og heilt avgjerande for å både skape gode relasjonar og utveksle erfaringar. Live Nation er ein aktør vi har samarbeida med sidan dag 1. Det første bandet me ville ha når me starta festivalen var Slayer, og allereie på år 1 fekk med dei booka med Live Nation. Sidan har me hatt eit godt samarbeid med dei, og dei har levert mange av dei største banda til oss. I det heile synes me det er svært viktig å jobbe saman med andre festivalar og å prøve å lære av alt det bra arbeidet om blir gjort. Her i Norge har vi f.eks. 2 unike og fantastiske festivalar i Karmøygeddon og Beyond The Gates som me sparrar mykje med. Sterke festivalar som er ein fryd å besøke, og med svært flinke folk som organisera."

Dere hadde en femårsplan husker jeg du eller Svein sa til Heavymetal.no i forkant av første Tons Of Rock. Nå er det litt på samme plattform igjen; en type fresh start, ny by, tre ganger så stor festival, større band, har dere også nå en lignende slagplan?

"Ja heilt klart. Me har sjølvsagt endra planane undervegs fleire gangar. Me har ein klar visjon kvar me vil med festivalen, og me prøver heile vegen å ta grepa som gjer at festivalen kan utvikle seg best mogleg. For oss handlar ikkje dette kun om å bli større. Sjølvsagt håpar me å vekse, men det aller viktigaste er å sette det meiner er eit best mogleg program for festivalen, og å kunne gi folk ei så god oppleving på festival som mogleg. 

Det er umogleg å blir større kvart einaste år. Det er i stor grad prisgitt kva artistar ein lykkast å booke. Bookinga definerer i veldig stor grad korleis ein festival blir, og det er det som gir grunnlaget for koreleis festivalen blir forma. Det me stadig jobbar med er å gjere total opplevinga best mogleg for artist og publikum. Her må med konstant utvikle oss for å levere best mogleg."

Før var dere en semistor festival med 10 000 og der omkring, og sloss med festivaler som Copenhell og Sweden Rock. Og det var en litt urettferdig kamp kanskje. Nå vil dere øke så mye at dere vil stille til en mye mer rettferdig omgang med disse konkurrentene, er det
litt av baktanken også?

"Nei, det er ikkje vår tanke. Dette er 2 fantastiske festivalar som me både snakkar godt med og har enorm respekt for. Me byggjer Tons of Rock for å gjere Tons of Rock best mogleg. Kor stor Tons of Rock er vil sjølvsagt henge sterkt saman med kva artistar me bookar, og at publikum får ei god totaloppleving, Eg er overbevist om at publikum vi få ei fantastisk festival oppleving på Tons of Rock i Oslo 2019. Det kjem til å bli ein strålande festival, og me er mange som vil legge ned tusenvis av timar for dette."

 Dsc3206 2 Blues Pills, Tons Of Rock, Torsdag  Bilde: Blues Pills@TOR 23016, fotograf: Jørgen Freim

Noen mener jo at Tons Of Rock nå blir en av mange like festivaler, og at prisnivået her i Norge gjør at det vil være like gunstig å velge seg ut av landet. Hva er forsvarsmekanismen for dette?

"Vi kan ikkje gjere anna enn å lage festivalen vår best mogleg, og håpe mange nok vil ta turen. Det er vårt arbeid. Prisnivået i Norge får me gjort fint lite med. 

For oss er det viktige å lage ein sprekast mogleg plakat. Store internasjonale headlinera blanda med semistore band, smått, sært, tøft, rart, ukjent, trygt og alt det herlige universet av rock og metal gir oss. Sjølvsagt er dei største banda dei viktigaste for å få hjula til å gå rundt, men det morosamaste er jo fortsatt å sette saman ein program som har stor spennvidde. Denne festivalen er bygd opp av folk som har lev og åndar for rock og metal, og har gjort det i fleire tiår. I tillegg rådfører med oss med utruleg mykje folk både i Norge og internasjonalt for å prøve å være oppdatert på alt som bevegar seg i vår verden. Å drive festival er lidenskap, enormt mykje arbeid og ein god porsjon galskap. Men det tykkjer eg nå generelt er ei fin oppskrift for eit livsløp."

Vil det bli camp, vil det bli flere scener, spørsmålene er mange. Når er det vi får ta del i de første avsløringene rundt Tons Of Oslo?

"Her vil nyheitene kome på rekke og rad utover hausten. Me tek sjølvsagt med oss mykje av de me har bygd opp desse 5 åra, så mykje blir jo likt. Men dette er jo og ein litt fresh ny start, med mange nye moglegheiter, så det vil jo definitivt komme mye element. Me kan iallfall love at det er svært mykje å glede seg til, så det er berre å følje med framover."